fbpx

Još u srpnju prošle godine sam odlučila božićne blagdane provesti van Hrvatske te već tada kupila avionsku kartu za Porto. Jako sam se veselila tom putovanju i drugačijem Božiću.

I rekla bih da je ovo bio pun pogodak.

U listopadu mi je let bio premješten puna dva dana kasnije pa je to uzrokovalo malo strke i panike oko promjena datuma smještaja, ali sve se posložilo kako treba. I baš odlično da se to dogodilo jer da sam putovala dva dana ranije, kako sam u početku i planirala, sjedila bih te dane u hotelu jer je upravo tada taj dio Portugala bio na udaru jedne od najgorih oluja u zadnjih 13 godina. Zbog oluje su poplavljena mnoga područja, a ja sam prvi put iskusila što znači ne moći sletjeti u zračnu luku. No, živa sam i zdrava, sve je prošlo ok, stradao je samo jedan kišobran i to je to.

Kad sam konačno sletjela dočekao me je okićeni grad, s najvišim božićnim drvcem u Europi, a u koje možete ući jer je napravljeno od lampica. I to pred hotelom. Divota.

porto, božićno drvce
Najviše božićno drvce u Europi

Prva stanica na razgledavanju Porta

Prva dva dana sam iskoristila za razgledavanje samog Porta, točnije njegovog povijesnog centra. Naravno, prvo sam se uputila na tržnicu. Ipak sam ja foodie pa me ‘trbuh grada’ najviše zanima i tamo su me oduševile razne vrste tropskog voća te mogućnost da vam na licu mjesta naprave sok. Pomislila sam: mogli bi to uvesti i kod nas u Zagrebu. A o svim mogućim ribama i morskim plodovima da ne govorim. Ipak su oni uz Atlantik i imaju obilje ribe, a bakalar se jede na sve moguće načine. Ja sam probala na roštilju te zapečen s vrhnjem i krumpirom. Savršeno!

Posebno su me se dojmili ljudi i arhitektura

Portugal je, kao što znate, izrazito katolička zemlja tako da je u gradu puno crkava. Ono što je mene oduševilo jesu plave pločice, tzv. azulejos kojima su crkve ukrašene. Porijeklo vuku od Maora koji su iz Afrike došli u Portugal. Razlika između originalnih pločica i ovih na crkvama je u tome što možete vidjeti i pratiti biblijske priče, događaje bitne za crkvu koju oslikavaju i sl. Originalne pločice, pak, prikazuju samo oblike i služe isključivo kao ukras.

porto, portugal, znamenitosti portugala, azulejos
Crkva oslikana pločicama – azulejos

Ljudi su posebna priča, sve ih zanima odakle dolazite, kako je kod vas, mogu li vam kako pomoći. Ukratko, predivni su!  S obzirom na naše običaje za Božić, zanimalo me kako to kod njih izgleda i zaključila sam da se ne razlikujemo puno – na Badnjak obiteljska večera, na Božić druženje u širem krugu obitelji. I to je to – na Badnjak sve radi skraćeno, a na Božić ništa ne radi, osim tu i tamo koje prodavaonice brze hrane ili kafića. Ali tek kasno popodne.

Vila Nova de Gaia i Guimaraes – dva divna portugalska grada

Porto je smješten na rijeci Douro, uz koju se ljudi bave vinogradarstvom. Rijeka inače dijeli Porto od drugog gradića, Vila Nova de Gaia u kojem su smješteni poznati vinski podrumi. Ja sam odlučila posjetiti Calem i nisam pogriješila. Muzej u kojem vidite kako pripremaju svoj poznati porto, pomirišete začine koje koriste, upoznate način kako rade vino i saznate da s vinom možete napraviti i tonik. Odlično…. I zanimljivo je bilo da sam u tih nekoliko sati vidjela kako taj dio Portugala izgleda i po kiši i po suncu. Da, ljepše je po suncu, bez diskusije.

porto vodič, portugal, Douro
Rijeka Douro

S obzirom na oluju i poplave, prva tura koju sam imala u planu, ona prema sjevernoj unutrašnjosti, u Bragu i Guimaraes mi je otkazana pa sam odlučila sjesti na vlak i sama otići do Guimaraesakolijevke Portugala. I nisam pogriješila – preslatki mali gradić kojim dominira dvorac i Palača vojvoda od Braganca. Kasnije sam čula od vodiča s druge ture da je, uz Porto, ovo definitivno grad po mjeri čovjeka.

porto vodič, portugal, znamenitosti, Guimaraesa
Guimaraes – kolijevka Portugal

Dva poznata svetišta, plaže i životopisan sveučilišni gradić

S obzirom da se u ovom dijelu Europe nalaze dva svetišta, jedno u Španjolskoj, sjevernije – Santiago de Compostela, a drugo južnije u Portugalu – Fatima, posjetila sam oba. Oba su hodočasnička odredišta i teško mi je zapravo opisati osjećaj koji tamo doživite, bilo kao turist bilo kao vjernik. Mogu samo reći da ne treba propustiti otići ni u jedno ni u drugo.

porto vodič, potrugal, fatima
Santiago de Compostela

S obzirom da sam Božić provela daleko od bližnjih, odlučila sam ga provesti na plaži. Loše vrijeme koje me je dočekalo kad sam došla u Porto odnio je vjetar i na Božić sam se vlakom uputila u Aveiro, gradić južno od Porta koji nazivaju Venecijom Portugala. Nisam imala nikakvih očekivanja, ali mjesto me očaralo – 20°C, kava vani na suncu, kanali sa šarenim brodićima posvuda. Zgrade u raznim bojama koje ne možete prestati slikati… Predivno.

portugal vodič, venecija portugala
Venecija Portugala

Putem sam iz vlaka ugledala predivnu pješčanu plažu i odlučila na povratku u Porto stati i otići to vidjeti. Mjesto u kojem sam sišla zove se Granja i pružilo mi je pogled na divlji i predivni Atlantik.

portugal vodič, atlantik, Granja, atlanski ocean
Pogled na Atlantik

Udahnula sam morski zrak i krenula malo prošetati, drvenom šetnicom (za trčanje, vožnju bicikla ili samo šetnju jer je obala pješčana) za koju sam poslije saznala da je dugačka 15 kilometara i da vodi do turističkog odredišta Espinha, ali do tamo nisam došla. To ću drugi put. 😉

I posljednja moja destinacija na ovom putu bio je mali sveučilišni gradić, Coimbra – predivan i živahan, pun nekakvih događanja, ljudi koji ispijaju kavu na terasama kafića. Poznato?

portugal vodič, Coimbra
Coimbra

Uglavnom, ako se ikad zapitate trebate li otići u Sjeverni Portugal – trebate – i točka.

Alica Femisfera
Alica Bjeli Duduković
Prikaži sve članke od autora

Nakon više od 25 godina bježanja iz kuhinje, krenula sam laganini peći kolače za ekipu s posla i prijatelje, onako uz druženje, a nakon toga sam se preselila u vlastiti stan pa sam nastavila s kolačima i krenula sa slanim jelima.

Kada sam više-manje svladala kuhanje, počela sam s fotografiranjem toga što sam skuhala i to mi je danas omiljeni hobi. Osim time, već se dugo bavim pilatesom, obožavam putovati, a u zadnje vrijeme otkrivam kako je putovati solo – i stvarno je gušt!

Inače sam profesor i prevoditelj i baš volim to što radim. Kao što volim dijeliti svoje znanje, recepte i fotografije na Femisferi.

Trenutno nema komentara.

Ostavi svoj komentar

Vaša email adresa neće biti javno vidljiva.

Postani dio Femisfere

Prijavi se za newsletter i svaki mjesec saznaj više o temama koje te zanimaju!