fbpx

Branka Dimić je profesorica tjelesne i zdravstvene kulture u Tehničkoj školi Ruđera Boškovića u Zagrebu te već devet godina aktivna rekreativka u Kanu klubu Končar. Istom klubu koji je u listopadu organizirao besplatne tečajeve “Kayak woman power”, a kako sam i sama bila jedna od polaznica mogu reći da je organizacija bila sjajna, a odaziv stvarno velik. Odlučila sam porazgovarati s Brankom koja je sudjelovala u organizaciji tečajeva.

Branka se od djetinjstva bavila raznim sportovima, od plesa, gimnastike, aerobika, joge, pilatesa, tenisa, planinarenja i skijanja, ali kaže da nikada nije razmišljala o sportovima na vodi. Spominje da je za nju more bilo isključivo mjesto za odmor i relaksaciju gdje se pripremala za nove kopnene avanture. No, kajakarenje joj je postalo još jedan sportski izazov i otkrio novi vodeni prekrasni svijet rijeka i jezera.

‘Osnove veslanja sam savladala na Jarunu i ubrzo sam s veseljem krenula na klupske izlete na mirnije rijeke i mora, a moja sportska radoznalost i želja za adrenalinom odvukle su me na divlje vode. Za moju dugogodišnju ljubav prema kajakarenju najviše je ipak zaslužna moja očaranost prirodom. Neprocjenjiva su naša zajednička druženja, kretanja netaknutim krajolicima kroz sva četiri godišnja doba, spavanje pod zvijezdama u ljetnim mjesecima te šum rijeka i valova, kaže Branka.

Foto: Privatna arhiva Branka Dimić

Razlika između riječnog i morskog kajakinga

Pitala sam Branku koja je razlika između riječnog i morskog kajakinga pa mi je na početku naglasila da je razlika velika te da su mirne rijeke i jezera pogodnije za početnike i ljubitelje obiteljskih izleta jer nisu zahtjevne dok je na divljim vodama potrebno veće znanje i iskustvo. Ljubitelji adrenalina dolaze na svoje u divljim vodama jer je u svakom trenutku potrebna brza reakcija i okretnost.

‘Razlikujemo kajake za divlje vode i kajake za mora. Divljevodaši su manji kako bi bili okretniji dok je sea kayak za more prilagođen za savladavanje duljih dionica. More zahtijeva drugačija znanje i vještine zbog valova, morskih struja te raznih vrsta vjetrova. No, bez obzira na destinaciju uvijek je bitna dobra priprema – poznavanje mikroklime određenog područja, praćenje vodostaja rijeka i vremenske prognoze’, kaže Branka.

Foto: Privatna arhiva Branka Dimić

Ona sama je dio ženske sekcije KK Končar, a u natjecateljskoj sekciji posljednjih desetak godina je najpoznatija kanuistica Alba Zoe Gržin koja ostvaruje odlične rezultate i na međunarodnoj razini.

‘Alba je uzor našim malim kadetkinjama koje imaju sreću da uče od najbolje i koje tek polagano stasaju na vodi. Na čelu sportskog pogona je trener Tomislav Hohnjec. Iskoristila bih priliku i pozvala majke da dovedu djecu na treninge naših malih sportaša, mogu im obećati da će uživati u prekrasnom i zdravom odrastanju svoji djevojčica i dječaka. U rekreativnom programu, koju vodi Ivo Piantanida, nije postojala isključivo ženska sekcija. Bilo je nekih pokušaja da napravimo žensku raft ekipu, no tek je ovaj tečaj pokazao da smo na dobrom putu da ostvarimo naš dugogodišnji plan te da konačno budemo brojčano ravnopravne s muškim dijelom kluba’, kaže Branka.

Besplatni osnovni tečaj kajaka za žene

Prošli mjesec klub je pokrenuo Kayak woman power – osnovni tečaj kajaka za žene, a na koji se prijavio jako veliki broj žena pa su morali organizirati nekoliko grupa i to u jutarnjim te popodnevnim terminima. Branka kaže kako se na kajakaštvo gleda općenito kao na muški sport pa im je cilj bio popularizirati ovaj sport među ženama kao i približiti Jarun i Savu kao vrijednu, ali nedovoljno iskorištenu rekreacijsku zonu našega grada.

‘Svi članovi kluba bili su volonterski uključeni u akciju. Ovom prilikom bih se zahvalila još jednom našem predsjedniku kluba Zoranu Markoviću kao i Albi, Amiru, Eadu, Luki i Tomislavu koji su nesebično poklonili svoje vrijeme, znanje kao i opremu našim polaznicama. S velikim entuzijazmom smo krenuli u ovaj tečaj i bili smo iskreno iznenađeni ogromnim odazivom’, kaže Branka te dodaje kako je bilo zabavno gledati muški dio kluba koji je s nevjericom pratio 54 žene kroz dva tjedna edukacije.

‘Atmosfera je bila fantastična. Klub je prštao od pozitivne energije i smijeha. Komično je bilo da je naša želja za povećanjem članica u klubu rezultirala time da su žene svojim brojem okupirale i mušku garderobu, što se još nije desilo u povijesti kluba. Jako je dobar osjećaj pokrenuti nešto otvorenog srca, naročito u ovo naše današnje doba kada je raspoloženje ljudi općenito malo palo. Bilo je to prekrasno iskustvo za obje strane. Powerice su prepoznale naš entuzijazam i vratile nam mnoštvo lijepih pohvala, kao i ideja za dalji rad. Vjerujem da je ova naša akcija velikom broju naših polaznica otvorila vrata jednom novom prekrasnom vodenom poglavlju u njihovim životima’, oduševljeno kaže Branka.

Iskustvo polaznice tečaja kajakinga

Jedna od polaznica tečaja bila je i 40-godišnjakinja Bernardica pa sam ju pitala kako to da se odlučila ići na tečaj i kakvi su njeni dojmovi s istog.

‘Oduvijek mi je veslanje zanimljivo. Naime, iz Osijeka sam i često sam viđala veslače na Dravi, ali zbog drugih aktivnosti nisam nikad otišla probati veslati. Nedavno sam vidjela event na Facebooku za tečaj kajaka u KK Končar. Zvučalo je zanimljivo pa sam odlučila otići na tečaj i probati. Prije toga sam bila na kajaku na Zrmanji, Kupi i Dravi, ali uvijek s više osoba. Svi ovi izleti na vodi su mi ostali u lijepom sjećanju. Prošle godine sam veslala po Jarunu u lađi u sklopu priprema za maraton lađarica na Neretvi, ali na kraju ipak nismo otišle’, kaže Bernardica te dodaje kako je na tečaju bilo jako zabavno. ‘Ekipa je bila super, puno smo se smijale. Isprobale smo različite vrste kajaka. Treneri su nam se maksimalno posvetili (hvala im puno) i naučili nas osnove, ali treba još nastaviti učiti’, kaže ona.

Polaznice tečaja – Foto: Privatna arhiva Branka Dimić

Kako voli boraviti u prirodi, za nju, kao i mene, ovo je samo jedan novi način uživanja u prirodi. ‘Nisam na “ti” s vodom pa se rješavam i toga straha. Planiram i dalje ići na izlete koji uključuju veslanje tako da se veselim budućim avanturama na vodi. Na sreću, ima još puno rijeka, jezera i mora za istražiti’, zaključuje Bernardica.

Najbolja antistres terapija

Branka je također ‘prirodoljubac i pobornica aktivnosti na otvorenom’, a bavi se i fotografijom.

‘Kažu da fotografija govori tisuću riječi i za mene koja nisam od pera to je svakako moj način izražavanja. Lijepo je čuti da su te moje fotografije s naših izleta mnoge inspirirale za odlazak u prirodu koja zasigurno svakome oplemeni kvalitetu života na bolje i ljepše. Za mene osobno nema bolje antistresne terapije. Rekla bih da najveća vrijednost naših izleta leži u obiteljskoj atmosferi i veselom druženju nekoliko generacija punom smijeha i zabave’, kaže Branka.

Nada se da će ovaj interes za sportove na otvorenom i nakon krize ostati trend te da su svojim primjerom mnogima pomogli u otkrivanju novih mogućnosti. Mišljenja je da se u kajakarenju svatko može pronaći, i oni koji traže tišinu u ljepotama rijeka i jezera kao i ljubitelji avantura koji će uživati u šumu i snazi slapova.

Foto: Privatna arhiva Branka Dimić

‘Kroz ova krizna COVID-19 vremena smo naročito shvatili koliko je važan boravak na otvorenom za naše zdravlje i povećanje imuniteta. Pri tome ne mislim samo na fizičko nego i na psihičko zdravlje’, kaže Branka.

I za kraj, pitala sam je što dalje, imaju li u planu organizirati nove tečajeve ili možda izlete pa odgovara: ‘Sretni smo da smo kroz ovaj projekt zainteresirali veliki broj žena i za naš klupski program. Već smo krenuli s redovnim treninzima u jutarnjim i popodnevnim terminima. Pripremamo se za spust po Savi, a nakon toga slijede izleti na rijeke u blizini Zagreba. Sve je to priprema za proljeće kada kreće naša prava sezone izleta i druženja.

Možda će te zanimati i ovo: Mia je prva profesionalna hrvatska biciklistica i njen životni moto je: Nikad ne postaje lakše, samo ideš brže

Imaš li sličnu priču, pitanja o ovoj temi ili nešto što želiš podijeliti, javi nam se na moja@femisfera.com

Prati nas na Facebooku i Instagramu. Pretplati se na naš newsletter.

Prikaži sve članke od autora

U potrazi za pravim informacijama i zanimljivima ljudima. Vlasnica Dobre priče - za komunikaciju i digitalni marketing te pokretačica Femisfere. Antropologinja, informatologinja i novinarka u duši. Strastvena oko svega što radim, naročito oko pisanja i uređivanja sadržaja na Femisferi.

Trenutno nema komentara.

Ostavi svoj komentar

Vaša email adresa neće biti javno vidljiva.

Postani dio Femisfere

Prijavi se za newsletter i svaki mjesec saznaj više o temama koje te zanimaju!